SELAMAT DATANG DAN AHLAN WASAHLAN



SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG SK BATU LAYAR
اهلا وسهلا ومرحبا بكم الي مجالنا الإنترنيت
WELCOME TO OUR SITE

Dapatkan info-info terkini dari sekolah kami dan buat guru-guru yang bakal ditempatkan di sekolah ini, kami ucapkan selamat bertugas. Kami memerlukan anda !!!! Kami memohon maaf kerana blog ini masih dalam proses penyelenggaraan...Insya-Allah akan dinaiktaraf dalam masa terdekat.

KAMI MENGUCAPKAN SELAMAT MENYAMBUT HARI MALAYSIA PADA 16 SEPTEMBER 2012 INI.

Wednesday, May 25, 2011

PERTANDINGAN KUIZ PINTAR 2011

25 MEI 2011

Bertempat di Kelas Tahun Tiga SK Batu Layar, telah berlangsung satu pertandingan kuiz pintar tahap satu dan dua yang diadakan seawal pagi lagi. Pertandingan tersebut meliputi bidang yang pelbagai dengan menyatukan 20 soalan objektif dan 20 soalan subjektif yang merangkumi subjek teras dan subjek Pendidikan Islam. Peserta yang bertanding terdiri daripada 5 kumpulan yang disertai oleh 3 orang dari tahun 1,2 dan 3. Begitu juga dengan tahap dua dengan 5 kumpulan yang terdiri di dalamnya tahun 4,5 dan 6.

Kumpulan yang dianggotai oleh Hamizah, Raisan dan Baqiah telah menjuarai pertandingan tahap 1 manakala kumpulan Noranzellah, Azbel dan Khairul Azwan berjaya muncul sebagai juara bagi kategori tahap 2. Pertandingan tersebut turut diadili oleh beberapa juri profesional seperti Cikgu Abdul Wahab, Ustazah Aisah, Cikgu Jalipah, Cikgu Fatimah dan beberapa orang lagi yang terlibat. Semoga pertandingan ini akan diteruskan pada masa akan datang dan mampu menjana minda murid serta memberi pendedahan yang sewajarnya kepadamurid dalam pertandingan.

No comments:

Post a Comment